Hvordan krediterer jeg en ordre?
I denne artikkelen:
Se videoen
Bruk vår step-by-step guide
-
Gå til Bestillinger > Alle:
-
Filtrer bestillingene dine til status "Ordre sendt" for å vise alle sendte ordrer:
Bemerk: Sørg for at søkefeltet er tomt hvis du vil se alle ordrer med denne statusen. -
Klikk på ordrenummeret eller redigeringsikonet på den ønskede ordre for å gå til ordredetaljer:
-
Klikk på "Opprett kreditnota (utkast)":
(herfra jobbes det på en ordrekopi med nytt ordrenummer og ordrestatus "Utkast") -
Gjør eventuelle endringer (slik som at sette frakten til null hvis den ikke skal krediteres), og sett ordrestatus til "Kreditnota":
-
Klikk på "Refunder", for at tilbakeføre beløpet til kundens konto:
Bemerk: Hvis du f.eks. får en feil når du vil refundere beløpet, kan det være at transaksjonen ikke lengere er gyldig. I så fall skal du tilbakeføre beløpet på annet vis.
Les mer
Du kan finne mer hjelp til å komme i gang med nettbutikken din her.