Designspesifikke tekster

I denne artikkelen:


     

    Innledning

    Designspesifikke tekster er tekster som tilhører de enkelte funksjonene i det aktuelle designet. Derfor bør tekstene plasseres på designet og ikke andre steder i nettbutikken. Et eksempel på designspesifikke tekster kan være unike salgsargumenter, også kjent som "Unique Selling Points" eller bare "USP", som finnes på utvalgte design.

    Hvis du leter etter en tekst i butikken som ikke er umiddelbart gjenkjennelig, kan det enten være en designspesifikk tekst eller en standardtekst, som finnes i butikkens språkfil. I likhet med butikkens språkfiler er designspesifikke tekster kategorisert etter antall språk du har knyttet til nettbutikken, noe som betyr at du selv må sørge for å oversette tekstene dine. Til dette formålet kan du bruke en tjeneste som deepl.com.

     

    Slik fungerer det

    Gå til Nettbutikk > Design og velg Designspesifikke tekster i rullegardinmenyen Handlinger på ønsket design:

    I dette eksemplet bruker vi designet Simpl ffordi det både har en kategorivisning på forsiden og unike salgsargumenter, som begge har sine tekster under Designspesifikke tekster. Andre design, f.eks. premiumdesign, som vanligvis har mer funksjonalitet enn gratisdesign, vil også vanligvis ha andre tekster under Designspesifikke tekster.

    1. Språk: Hvis du har flere språk knyttet til nettbutikken, kan du velge hvilket språk du vil redigere her.
    2. Unike salgsargumenter: Hvis designet har innebygde USP-er, legges teksten på de ulike språkene til her:



      Ikoner og synlighet kan endres via tilpasningssiden, der designspesifikke tekster er lenket til fra lenkemenyen:



      Unike salgsargumenter (også kalt "Unique Selling Points" eller bare "USP") er tilgjengelig på utvalgte design og kan kjøpes som app, hvis designet ditt ikke har USP-er som standard.
    3. Andre funksjoner: Simpl-designet har for eksempel en overskrift for visning av produktkategorier på forsiden, som kan plasseres i denne delen:



      Selve forsidekategoriene angis via innstillingene på tilpasningssiden.

     

    Verdt å vite

    Vær oppmerksom på at unike salgsargumenter (USP-er) ikke er tilgjengelige på alle design som standard. Unike salgsargumenter kan kjøpes som en app hvis designet ditt ikke er født med denne funksjonaliteten.

     

    Nyttige lenker