Hvordan aktiverer jeg Vipps?
I denne artikkelen:
Bruk vår step-by-step guide
- Start med å bestille Vipps avtalen i ditt kundesenter, under "Legg til og fjern tilvalg". Din Vipps avtale knyttes automatisk til din OnPay betalingsgateway, ved den første etterfølgende transaksjon.
- Gå til Innstillinger > Betaling i nettbutikken din:
- Klikk på ikonet for kortoppsetning,ved tittelen "Betaling med kredittkort":
- Gå til seksjonen "Vipps" (utfolder seg ved å klikke på linjen), og sett hake ved "Logo" og "Leveringsland" (velg Norge):
Bemerk: Hvis du ikke har mulighet for å velge leveringslandet, så kan det enten være fordi at landet ikke er opprettet i butikken, eller fordi leveringslandet ikke er slått på på betalingsmetodens oppsetningsside (klikk på "Oppsetning" øverst på denne siden). Du kan lese mere om leveringsland her. - Lagre endringene dine:
Logo påkrevd
Merk at med Vipps må du sette inn logoen din i OnPay ved Indstillinger > Wallets > Vipps:
Hvis du ikke har en logo, kan du ta et skjermbilde av tittelen i nettbutikken din og beskjære den for å passe innenfor de angitte dimensjonene.
Verdt å vite
Vipps er opplagt å bruke hvis du har salg til norske kunder, uansett om du er forretningsdrivende i eller utenfor Norge. Vipps avhenger av korttypene du har på innløsningsavtalen din, og du skal derfor sikre deg at avtalen din omfatter de mest benyttede korttyper i Norge. Vipps fungerer på nåværende tidspunkt utelukkende med Norsk valuta (NOK), for kunder som har betalingskort tilknyttet en Norsk bankkonto (som butikkeier trenger du ikke å ha en Norsk bankkonto).
Les mer
Du kan finne mer hjelp til å komme i gang med nettbutikken din her.