Hvordan behandler jeg bestillinger?
I denne artikkelen:
Se videoen
Bruk vår step-by-step guide
-
Gå til Bestillinger > Alle:
-
Filtrer bestillingene dine til status "Ikke behandlet" for å vise alle dine nye ordrer:
Bemerk: Sørg for at søkefeltet er tomt hvis du vil se alle ordrer med denne statusen. -
Klikk på ordrenummeret eller redigeringsikonet på den ønskede ordre for å gå til ordredetaljer:
-
Sett Status til "Ordre sendt":
Bemerk: Endring av ordrestatus slår igjennom så snart et valg er gjort, hvilket sender en ordrestatus e-post til kunden, hvis funksjonen "Send e-post automatisk ved statusendring" er slått på under feltet. -
Klikk på "Fullfør" i seksjonen Betalinger, for å trekke pengene på ordren:
Bemerk: Det er mulig å behandle flere bestillinger samtidig. Dette gjøres via funksjonen "Masseoppdatering" i ordreoversikten.
TIPS: Du kan endre ordre- og fakturanummer intervall under Innstillinger > Butikkinnstillinger > Ordre, hvis du ønsker at ordre og fakturanumre skal starte på en annen verdi enn f.eks. 1, 2, 3 osv. Så lenge ordre- og fakturanumrene er fortløpende kan de starte på et hvilket som helst nummer.
Les mer
Du kan finne mer hjelp til å komme i gang med nettbutikken din her.