Hvordan aktiverer jeg prisportaler?

I denne artikkelen:


     

     

    Hva er prisportaler?

    Begrepet "prisportaler" refererer til eksterne sider på nettet som kan trekke ut produktinformasjon fra butikken og vise den i en ekstern produktkatalog, typisk i forbindelse med prissammenligning, salg via Google Shopping, Facebook Shopping osv. For å aktivere dette , kan butikken generere en fil med produktinformasjonen prisportalen forventer. Denne filen blir referert til som en "produktfeed" eller "prisindeks" osv. Filen sendes videre som en lenke til den aktuelle prisportalen, som så kan laste inn relevante data (titler, priser, bilder, lagerstatus osv.).

     

    Se videoen

     

    Bruk vår step-by-step guide
    1. Gå til Prisindeks:

    2. Sett hake ved den ønskede prisportal, i dette tilfelle Google Shopping Ads:

    3. Velg om prisportalen skal inkludere alle eller uvalgte produkter:

    4. Lagre endringene dine:

    5. Høyreklikk på lenken til den valgte prisportal og kopier lenken til innsetting i den tjenesten du bruker (Google mv.):

    Verdt å vite: Prisportalene oppdateres i sanntid når produktet endres/oppdateres i butikken.

     

    TIPS: Hvis du har satt prisportalen din opp til kun å inneholde utvalgte produkter, skal du legge til de ønskede produktene via seksjonen "Prisportaler", på de aktuelle produktene:

     

    Les mer

    Du kan finne mer hjelp til å komme i gang med nettbutikken din her.